Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

Etiketlenen üyelerin listesi

6 sonuçtan 1 ile 6 arası
Ağaç Şeklinde Aç4Beğeni
  • 2 gönderen umydn
  • 1 gönderen umydn
  • 1 gönderen umydn
Şu an Tuning Peugeot Üye Araçları kategorisindeki Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi isimli konuyu okuyorsunuz.
  1. #1
    Üye
    Üyelik tarihi
    09.10.2019
    Şehir
    Ankara
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesajlar
    11
    Konular
    4
    Bahsedilen
    3 Post(s)
    Etiketli
    0 Thread(s)

    Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

    Mart ayında bir anlık sinir, öfke ile aileme kızarak beni zora sokacak bir araç aldım gözüm kapalı Konuya nasıl gireceğimi bilemediğim için direk buradan giriş yaptım kusura bakmayın

    Aracı tanıdık vasıtasıyla aldık kaporta durumu çok önemli değildi benim için yürüyen, motor, mekanik iyi olsun yeter diyordum. Neyse tanıdık dedik oraya dönelim. Dost kazığını bir kez daha tatmış olduk. Mart ayında 20 bin tl'ye aldığım 2004 model 206 quiksilver 1.6 110hp aracımı yine tanıdığın ustasına götürdük. Usta aracın kaportaya baktım şu şöyle bu böyle dedi tamam dedim biliyoruz onlar gözle görülür zaten problem yok ona okeyi verdik dedik. Usta arabaya bindi 1-2 tur attık beraber arabanın içinde bana sorular soruyor kaça alacaksın vs. 20 bin tl dedim. Oooo dedi o paraya bu araba çok iyi. Arabanın motor mekanik yürüyen mükemmel. Tabi o zamanlar arabadan anlamadığımız için iyi diyoruz bizde tamamdır aldık arabayı. Sonrasında aldık arabayı falan derken 1-2 saat sonra artık heyecanımı üzerimden attım ve aracın eksikliklerine odaklandım. Ne duyayım ön takımdan acayip ses geliyor. Araçta aşırı titreme var. Aracın abs çalışmıyor klima çalışmıyor. Bir dünya sıkıntı beraberinde eşlik etti bize. Sonra alırken baktırdığım ustaya götürdük. Ben Peugeot'lara bakmıyorum demez mi Neyse dedik olan oldu. Bir arkadaşın tavsiyesi ile bir usta bulduk. Usta bir liste çıkardı akıllara zarar Direksiyon powerından gaz kelebeğine bir sürü masraf. Bir fiyat çıktı bize sadece mekanik 5000 tl aha dedik yandık. Acileyeti olanları yaptıralım dedim. Acil olanları yaptırdık (Akslar, z rotları, salıncak vs. tüm alt takım. sonra fren balataları vs derken araç yürür olarak düzeldi baya baya). Tabi ben bunları yaptırırken yine sorunlar bırakmıyor peşimi. Akslar değişti alt takım yenilendi ama aradan 3 gün geçti yine ses geliyor akslardan. Gittim ustaya söyledim. Senin arabanın şase yamuk git şaseyi düzelttir gel dedi. Aha dünya başıma yıkıldı alıp çöpe atasım geldi arabayı ve denedim de iyiki de başarılı olmamışım çöpe atma konusunda. Çöpe atma derken ciddi ciddi hurdaya vermeye kalkıştım. Gittim hurdacılarla falan görüşüyorum o derece Sonra bir şaseciye gittim. (Şase değil şasi) Şaseciye durumu anlattım. Adam baktı inceledi durdu ve sordu beni nerden buldun ? internetten buldum baktım güzel yorumlar var bende geldim dedim. Dua et bana gelmişsin başka birine gitseydin 1bin liranı alırlardı dedi Hayrola neden dedim. Senin şasede sorun yok. Aks yanlış takılmış aşırı kastırılmış onun için aks terkar patlamış dedi. Bana afakanlar bastı. Bir yandan şükür ediyorum iyi birine denk geldim diye diğer yandan öbür ustaya sövüyorum. Neyse gittim diğer ustaya anlattım olanı biteni. Aksları çıkarttık yedek parçacıya gittik şasi no ile aldığımız parça yanlış parça çıktı. Ben bir ustaya bakıyorum bir parçacıya. Allahtan parçacı kem küm etmeden değiştirdi verdikleri yanlış parçayı. Sonra ustaya döndü hadi biz yanlış verdik sen takarken yerine oturmayınca anlamadın mı da zorla oturttun yerine diye söylendi adama. Aksları değiştirdik usta benden işçilik falan istiyor ama ben çıldırıyorum. Neyse daha sinirimi bozmaya gerek yok diyerek ustanın istedği rakamın yarısını verip ayrıldım oradan. Bu arada aks'ın biri yanlış diğeri doğruydu ama ikisinde değiştirdik. Birisini çıkartmamıştık onu da çıkarttı usta parçacıya götürdüm. Parçacı özür diledi falan sonra başladı ustaya giydirmeye Neyse gel zaman git zaman derken ben maddi problemleri çözdüm ve arabayı sıfırlamaya karar verdim. Parça temin ettiğm bir abimin vasıtasıyla Şaşmazda benim yaşlarımda dükkanını yeni açmış bir arkadaşa yönlendirdi. İlk izlenim olarak dükkanda tabela vs yok. Aha dedim yine dandik bir yere düştük Girdim dükkana güzel karşıladı gayet diğer dükkanlar gibi usta senin ustaya gitmeni beklemiyor hoşgeldiniz nasıl yardımcı olabilirz vs diyerek direk konuya giriyor. Kendi kendime söyleniyorum tamam Uğurcan buldun bu sefer ustayı. Benim için hayatta en önemli şey insanların kibirsiz, egosuz, hoşgörülü, saygılı olmaları. Neyse ustaya anlattım durumu (Bu arada usta mekanik motor ustası). Yapacaklarımı ve yaptırmam gerekenleri falan konuştuk anlaştık. Boyacı kaportacı vs her konuda yardımcı oldu kendisi sağolsun. Gel zaman git zaman Temmuz ayından Eylül ayının başına kadar ustayla akraba olduk resmen Sağolsun kendi arabası gibi ilgilendi her konuda. Ücret konusunda da yarı yarıya maliyet azaltmama yardımcı oldu. Buradan tekrar teşekkür ediyorum kendisine. Şuan arkadaş olduk baya güzel dostluk kurduk. Neyse araba için bir liste hazırladık motor mekanik herşeyini hallettik sıra kaporta boya aksesuara geldi. Ustanın akrabası boyacıymış. Onunla görüştük boya konusunda fiyat aldık. Kaportacı bulduk yine bizim ustanın yan dükkanı. İşçiliğini beğenmedim kaportacının ama bir kere yaptırmış bulunduk. Şimdi resimlere geçeceğim hangi işlemleri yaptırdığımı resimlerle birlikte yazacağım.

    Bu arada aracı aldıktan 1 ay sonra arkadaşım kaputa oturmasıyla kaputun göçmesi bir oldu Sorunlar sorunlar hep üst üste geldi resmen. Neyse dedik vardır bunda da bir hayır Farların açık olduğu resim ile diğer resime bakınca anlayacaksınız kaput olayını

    123-19jpg img-20190708-wa0014jpg

    img-20190717-wa0011jpg img-20190708-wa0011jpg

    Benden önceki sahibi Ocak ayında kaza yapıyor ve aracın ilk değişen parçaları o kazadan sonra oluyor. Ön kaput, çamurluk, tampon değişiyor. Quiksilver modellerinde çamurluk ve tampon RC ile aynı fakat aracın önceki sahibi olan kişi kaput hariç diğer parçaları çıkmacıdan alıyor. Tamponu ve çamurluğu XS'inkileri alıyor. Doğal olarakta kötü bir görüntü oluşuyor.

    RC tampon RC çamurluk falan derken yavaştan aldık parçaları.

    Şaşmazda tanıştığım ustanın adı Yücel. Boya konusunda komple boyaya gerek yok gayet düzgün boya vs dese de içime sinmedi. Yapmışken tam yapalım dedim. Şase direkler iç kısım tavan hariç boyattık arabayı. Daha sonrasında komple boyatsaydım keşke dercesine bir iç geçirme oldu ama şaseleri direkleri bozmadığım için de sevinçliydim bir yandan. Satarken problem olmaz diye. (Malesef bu algıyı yıkamadık halen. Güneş yanıklı arabalara biniyorlar insanlar. Sırf satarken problem olmasın diye.)

    Boya resimlerimiz.

    123-5jpg img-20190722-wa0001jpg

    img-20190723-wa0011jpg img-20190725-wa0010jpg

    img-20190725-wa0013jpg img-20190723-wa0010jpg

    Aracımız boyadan çıktı. Oh be dedim tertemiz bineceğiz Yavaştan toplamaya başladık.

    Araç boyadayken arka torsiyonlar tamir edildi 3 cm kısaltıldı. Gaz kelebeği direksiyon powerı baskı balata periyodik bakım ağır bakım vs tüm eksikler giderildi.

    Gti tamponumuz takıldı. Ön sol farımızda karartma vardı sıfır valeo far alınıp takıldı. Ön tampon lipi takıldı. Plus stoplarımız takıldı. RC egzoz ucu ve dudağı takıldı. Akü kapağı, sigorta kapağı ve fan kırmızıya boyandı. H&R marka 5cm spor yaylarımız takıldı. İç trim aksam piano black yapıldı. RC spoilerımız ve maşpiyelimiz takıldı. Yavaş Yavaş birşeye benziyor canavar
    Spor yayları taktıktan sonra sekmeden dolayı biraz araştırma yaparak 3.5 cm üstü spor yayların spor amortisör ile beraber takılması gerektiğini öğrendim. 2 seçenek vardı ya spor amortisör alınacaktı yada amortisör milleri kısaltılacaktı. Bizde amortisör millerini kısalttık.

    Tabi bunları yaparken Yücel'le baya içli dışlı olduk Sabah beraber dükkan açıyoruz akşam beraber dükkan kapatıyoruz.

    20190726_210214jpg img-20190726-wa0005jpg

    img-20190726-wa0015jpg img-20190727-wa0014jpg

    img-20190711-wa0007jpg img-20190726-wa0018jpg

    20190727_184240jpg 20190726_222249jpg

    Küçük nazarlığımız olmazsa olmazıdır bu işlerin boya bantını sökerken arkadaşım biraz fazlaca ayılık yapıp bantla beraber boyanında bir kısmını söküyor

    img-20190727-wa0017jpg



    ve mutlu son aracımız bitti. Şimdilik keyifle biniyorum fakat bana bayağı pahalıya mal olunca maddi sebeplerden dolayı satılık şuanda. Kredi çekmeden birşey sahibi olabilmek bu devirde bayağı zor malesef. Allah nasip ederse satıp kredimi kapatıp daha üst model birşey almayı planlıyorum. Maliyeti soranlar olacaktır illaki. Aracın ana fiyatı ile beraber 36bin TL'ye mal oldu bana Bu 36 bin TL'nin 6 bin TL'si malesef dolandırıcı ustalardan dolayı. Yukarıda bahsettiğim aks olayı gibi gereksiz harcadığım bir sürü masraf oldu bana. Güzel bir ders çıkarmış ve bu sayede Peugeot 206 ustası olmuş olduk Artık arkadaşlarım arabalarında birşey olduğunda ilk bana danışıyorlar

    screenshot_20190729-021032jpg img_3243jpg

    20190826_235255jpg 20190813_161224jpg

    img-20190731-wa0005jpg

    Tabi durmak bilmiyoruz aşıyı aldık bir kere

    Bagaj yazıları eksikti. oem+ modda olduğumuz için olmazsa olmazlarımız arasındalardı. Bagaj yazılarını tamamladık. El tutamaçlarımız Quiksilver modelinde saçma sapan bir şekildeydi. Onları da gti da olanlarla yeniledik. Warex egzozu bizde tadalım dedik. Katalitik iptal etmeden son susturucu ve orta susturucu iptal ederek son susturucu warex taktık. Katalitik iptal etmediğimiz için abartı ses vermiyor tam istediğim kıvamda sirocco gibi sesi var mübarek

    20190730_223831jpg 20190808_221805jpg

    img_3193jpg

    img_3230jpg 20191003_011552jpg


    Bu da bonus olsun Abi kardeş pozu. Hangimiz abi ? Hangimiz kardeş? Siz karar verin

    img_3117jpg
    Hakan Özdemir ve Jackal bunu beğendiler.

  2. #2
    Proje Yönetim Hakan Özdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01.02.2016
    Mesajlar
    1.109
    Konular
    238
    Bahsedilen
    8 Post(s)
    Etiketli
    0 Thread(s)

    Cevap: Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

    Öncelikle zahmet edip ve emek verip bu kadar detaylı bir anlatım yaptığınız için teşekkürler. Elinize sağlık olanı biteni güzelce anlatmışsınız. Her şeyde bir hayır vardır diyelim. Kazasız, belasız, iyi sürüşler ve maşAllah diyelim bizler

    MaşAllah aslana

  3. #3
    Üye
    Üyelik tarihi
    09.10.2019
    Şehir
    Ankara
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesajlar
    11
    Konular
    4
    Bahsedilen
    3 Post(s)
    Etiketli
    0 Thread(s)

    Cevap: Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

    Alıntı Hakan Özdemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle zahmet edip ve emek verip bu kadar detaylı bir anlatım yaptığınız için teşekkürler. Elinize sağlık olanı biteni güzelce anlatmışsınız. Her şeyde bir hayır vardır diyelim. Kazasız, belasız, iyi sürüşler ve maşAllah diyelim bizler

    MaşAllah aslana
    Teşekkürler. Zevkli iş aslında böyle detaylı anlatım yapmak Araba tutkunları arabaları hakkında yaptıkları detayları anlatmayı seviyor genelde.

    "Her şeyde bir hayır vardır" sözüyle başladım aracı toplamaya Sizinde dediğiniz gibi. Şimdi aracım satılıkta fakat nasıl kıyıp satacağımı bilmiyorum.
    Hakan Özdemir bunu beğendi.

  4. #4
    Üye Jackal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09.04.2016
    Aracım
    Peugeot Partner Tepe
    Şehir
    Tokat
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesajlar
    596
    Konular
    58
    Bahsedilen
    5 Post(s)
    Etiketli
    0 Thread(s)

    Cevap: Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

    @umydn vay be neler neler olmuş uzun uzun okudum. Ama sabrın sonu selamet. Umarım gönlünüzce olur. Emeklerinizin karşılığını almanız dileğiyle. Ayrıca akıcı ve detaylı Peugeot sahibi olma anlatımınız için teşekkürler.




  5. #5
    Üye
    Üyelik tarihi
    09.10.2019
    Şehir
    Ankara
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesajlar
    11
    Konular
    4
    Bahsedilen
    3 Post(s)
    Etiketli
    0 Thread(s)

    Cevap: Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

    Alıntı Jackal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @umydn vay be neler neler olmuş uzun uzun okudum. Ama sabrın sonu selamet. Umarım gönlünüzce olur. Emeklerinizin karşılığını almanız dileğiyle. Ayrıca akıcı ve detaylı Peugeot sahibi olma anlatımınız için teşekkürler.


    Teşekkür ederim.

  6. #6
    Üye
    Üyelik tarihi
    09.10.2019
    Şehir
    Ankara
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesajlar
    11
    Konular
    4
    Bahsedilen
    3 Post(s)
    Etiketli
    0 Thread(s)

    Cevap: Peugeot 206, İlk tecrübe ve olaylar silsilesi

    Eklemelere devam 16" Orjinal Peugeot ürünü olan Ouragan jant aldık oğlumuza.






    Spor yaylar H&R 5cm olduğu için orjinal amortisör milini kısalttırmam gerekiyordu. Kesme biçme işlerine karşı olduğum için 2 seçeneğim vardı. Ya Spor amortisör alacaktım yada Coilover alacaktım. Coilover ile spor amortisör karşılaştırması yaptığımda fiyatlarının hemen hemen aynı olduğunu gördüm. Tabiki tercihimi Coiloverdan yana kullandım.

    Jom Blueline 206 için özel üretim olan coiloverlarımızı da ekledik.





    Şimdi sırada 106 GTİ eksantrik ve ayarlı kasnak var. Önümüzdeki hafta salı günü Allah nasip ederse biraz motoru kurcalama zamanı geldi

    106 GTİ eksantrik ve ayarlı kasnak ile tahmini 20-30 hp civarı bir güç alacağız. 110 hp olan stok gücümüzü 130-140 hpye çıkarmayı planlıyoruz.

    Ayrıca 1.6 110hp motor için ekleyebileceğimiz başka güç artışı sağlayacak tavsiyelerinizi beklerim. Beyin ile ilgili şimdilik bir değişiklik düşünmüyorum. Olabildiğince Orjinal ürünler ile motora ek takviyeler yapacağım. Elimizde olan motor ile gidebildiğimiz yere kadar gitmeyi daha sonrasında motoru elden geçirip bir turbo projesine başlayacağız nasip olursa.
    Hakan Özdemir bunu beğendi.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Burada Linkiniz Olsun

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0